***

***

neděle 26. března 2017

Víkend končí...



Hezký večer!

Víkend pomalu končí...
a to nám ukradli hodinu!!

A tak dnes něco praktického- dobrého, trochu jara
a kousek nového tvoření...




Doba vývarů a polévek, 
(které mne ostatně držely v mrazivých, sychravých a dnech infikovaných viry, nad vodou..)
bude pomalu  končit a nastoupí jarní a letní odlehčená "kuchyně"..
Nicméně domácí  VEGETA a sušené ingredience se budou hodit pořád.
Sušit se dá téměř všechna zelenina...základem pro výrobu domácí vegety je 
zelenina kořenová- mrkev, celer petržel. Dále česnek, cibule, zelená petržel, libeček, pažitka..
Zkrátka vše, co používáte...a pak vše sušené rozmixujete, přidáte kurkumu, trochu soli..
a voňavá domácí VEGETA JE HOTOVÁ!!!
Věřte- voní úžasně!!

Pokud chcete získat vegetu houbovou, přidáte ještě sušené houby...














Sušenou cibuli bych chtěla zdůraznit..Suším ji už léta
a je to pro mne nepostradatelná pomůcka při vaření - pro svou 
vyjímečnou chuť..
Dá se použít všude tam, kam používáte syrovou cibuli,
vaříte normálně a přidáte ještě hrstičku sušené. Pokrm dostane opravdu výtečnou chuť..
je dobrá i do pomazánek a hlavně do dresinků a také do zelí- jako příloha k masu, do pečených slaných koláčů, do chleba..

A takhle vypadá bílá, žlutá a červená sušená cibule v mých zásobách :o)







Trochu jara v kuchyni s ptáčky
na utěrce a magnetickém bločku.
Je tam i můj milovaný kos a stehlík...








Sněženkám se dnešní sluníčko taky líbilo..





A taky se tvořilo...:o))
Dodělala jsem medvídka- 
má zase trochu jiné nožičky...
(jako bačkůrky)
pořád zkouším nové a nové tvary- 
hodně si píšete o popis - 
až se ustálím v experimentech, tak nějaký univerzální
určitě vytvořím :o))








A takhle bylo zvečera- 
naše západy sluníčka s Barrym...




Mějte se hezky 
a krásný nový týden ☼☼☼

Jarka



43 komentářů:

  1. Ahoj Jaruško, moc tě zdravím do jižních Čech.
    Na sušení používáš sušičku? Já ji nemám, tak jestli se to vyplatí si ji pořizovat.
    Hezké dny, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Martinko!!
      Sušičku jsem si pořídila před xx lety..v nějaké akci s přídavnými síty a s velkým nadšením jsem sušila, co se dalo..Pak nějaký rok nějak odpočívala a teď ji poslední roky používám opravdu hodně..Bylinky a podobně se dají sušit volně- ale jsou věci, které suším právě v sušičce...suším i hodně ovoce a bobuloviny na čajíky...
      krásný večer Karka

      Vymazat
    2. No - to jsem se zase jednou podepsala :o))) papa

      Vymazat
    3. ☺☺☺ díky moc. Pa M.

      Vymazat
  2. Jarusko,sušičku mám a suším kde co.Vyrabim taktéž domácí dobroty,ale vegetu jsem ještě nedělala,zkusím letos dle tvého návodu.Co,ale určitě nedám je háčkované Meda,to je pro mě vyšší hackarska! I když jeden satek uz jsem pokořila, viz.blog,a chystam se na druhý;-)A Barry je miláček:-)Uzivej jaro!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, moc Tě zdravím, jarně :o))Vegetku určitě zkus - je moc dobrá a víš, co v ní máš, krásně voní...Myslím, že háčkovaného medvídka bys Ilonko dala, šátek jsi udělala parádní!!
      Ale tenhle méďa je pletený- teď jedu s jehlicemi- a to je mazec :o)) je to takové titěrné a s pěti jehlicemi...ale baví mne to!!
      Moc děkuji-měj se krásně ☼ Jarka

      Vymazat
  3. Jarka,medvedík je prekrásny a návod by aj mňa potešil.Si šikulka. Zaujala ma tiež sušená cibuľa a keďže nad kúpou sušičky som uvažovala už vlani,tak asi sušenie cibulky je ďalší dôvod na kúpu. Vegetu som kedysi robievala,ale rokmi asi leniviem.A veľmi sa mi páči fotka-západ slnka s Barrym. Prajem Ti krásne jarné dni. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi, sušená cibulka je prostě báječná!! určitě ji zkus, svou chutí se Ti obmění..Nemysli si, taky občas lenivím :o)) Západy sluníčka miluju...vždy na něj s Barouškem čekáme u rybníka, když se vracíme z procházky..ten se mi prostě nikdy neokouká.
      A Magdi, slovo "medvedík" je prostě kouzelné. Moc děkuji a měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  4. Taky mě to sušení zaujalo :o) Naši sušičku mají, staršího data a sušívali hlavně houby.
    Taky jsem o ní uvažovala, ale máme malý byteček a místa málo..... no uvidím ;)
    Hezký zbytek neděle
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, tak to by mohla sušit maminka :o))
      měj se hezky Jarka

      Vymazat
  5. Wonderful work, I congratulate the talent and greet cordially <3

    OdpovědětVymazat
  6. О! Какая красота!!! Милый пес, река и закат.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verbochla, děkuji Ti velice a posílám jarní pozdravení!! Jarka

      Vymazat
  7. Domácí vegeta vypadá dost dobře, ale sušičku také nemám. Dlouho o ní uvažuji, tak uvidíme, zda letos pořídíme.
    A západy slunce jsou nádherné.
    Přeji příjemný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuji za milou návštěvu. Moje babička sušila vše v troubě, ale to mi moc nejde!! :o))
      Tak proto sušička..Západy slunce si užívám...
      Krásné jarní dny Jarka

      Vymazat
  8. Medvídek je kouzelný - přimlouvám se za sdílení návodu na něj. A domácí vegety musí být úžasné - hlavně ta houbová. Jaruš přeji ti krásné jaro - Věra z FM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru z F.M., moc děkuji za pochvalu medvídka!! Budu se snažit udělat nějaký univerzální návod...Když každé zvířátko jsem pletla jinak..:o)))
      Krásné jarní dny plné sluníčka Jarka

      Vymazat
  9. Nádherní medvídci a myšky..
    Jarko, máte nějakou z vln oblíbenou, která je na toto tvoření nejlepší?
    Děkuji Matina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, děkuji. Používám na tvoření převážně vlny a příze bez umělých přísad..
      Ráda tvořím z bavlny, z té se dají zvířátka háčkovat a také ze směsi bavlna-merino.
      Na pletená zvířátka se spíše hodí "vlna" a na těchto je použita příze Baby merino od Drops.
      krásně se s ní pracuje a mám ráda ty její jemné odstíny. Je vhodná i na háčkování- třeba plédů a dek, i po letech stále drží tvar i barvy.
      Mějte se hezky Jarka

      Vymazat
  10. Skvělý recept, díky moc za inspiraci. Měj se fajn, Ivana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, já děkuji za návštěvu!! měj se krásně- jarně!! Jarka

      Vymazat
  11. Ahoj JARUŠKO, domácí vegeta je výborný nápad. Až poporostou bylinky, zkusím udělat. Polévky, pomazánky mám ráda a určitě se bude hodit. Sušenou cibuli také vyzkouším, kdysi jsem si ji koupila a chutnala, ale není nad domácí.
    Barrouškovi to jako obvykle sluší, je spokojený.A tvůj medvídek je roztomilý. Jaruško přeji ti pohodový pracovní týden. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivo!! Domácí je prostě domácí a zkus- uvidíš- je to i fajn pocit z domácích zásob.
      Baroušek musí vždycky povinně pózovat a sedí "jak na drátkách"- mžik a je fuč ze záběru :o))
      Moc děkuji za pochvalu a přeji Ti krásný týden plný sluníčka Jarka

      Vymazat
  12. Domácí vegeta mne velmi zaujala a sušičku mám, koupila jsem si ji hlavně kvůli houbám, ale využívám i na ovoce a bylinky. Jarko medvídek je tak kouzelný, obdivuji tě, že to dáváš na jehlicích.
    Přeji ti krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak to jsem ráda, že zaujala- je to taková domácí dobrůtka - taková všestranně použivatelná.
      Moc děkuji za pochvalu medvídka- ještě před lety, když jsem medvídky jen háčkovala a pokukovala tak zálibně po těch pletených- jsem netušila, že se do nich jednou pustím :o)) Ty víš, jaká je to piplavá práce na pěti jehlicích...:o))
      Krásné jarní dny přeji Jarka

      Vymazat
  13. Ta VEGETA mne tedy zaujala a zcela určitě si ji udělám. I s tou sušenou cibulí bych to mohla zkusit. Medvídek je nádherný. Já ho háčkuji, ale tento pletený je zase něco jiného.
    Hezké dny!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, právě jsem to psala Alence nad Tebou, že jsem po nich léta jen pokukovala, když jsem medvídky háčkovala..je to zase něco jiného...a jsem ráda, že vegetka a cibule zaujala!!!
      Přeji krásné jarní dny
      Jarka

      Vymazat
  14. Odpovědi
    1. Renatko, zdravím jarně ☼☼☼ a děkuji!!! Ať tě sluníčko šimrá na tvářích!!!♥
      Jarka

      Vymazat
  15. What a lovely post.....enjoy spring.....love Ria x

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dear Ria, Thank You very much,
      have a nice spring days - with dog?? ♥♥♥
      Love Jarka

      Vymazat
  16. Lovely post !!!
    Lovely Barry !
    Have a nice week !
    Anna

    OdpovědětVymazat
  17. Domácí sušená cibule mně zaujala.Medvídek je táááák moc krásný!:-)Hezký týden.-)

    OdpovědětVymazat
  18. Domácí vegeta vypadá skvěle. Ovšem zatím nevlastním sušičku, ale jednou bych ráda. Krásný, jarní den :)

    OdpovědětVymazat
  19. Mila Jaru, tvůj jak jinak než krásný a voňavý příspěvek (domácí vegetu jsem sama nedělala, ale dostala jsem ji a je to opravdu neskutečný voňavý pomocník v kuchyni) naprosto zastiňuje ta poslední fotka! Dívám se na ni znovu a znovu a nemá slov...
    Přeji krásné jarní dny a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  20. Jarko, méďa je kouzelný, jsi moc šikovná. No a vegetka nemá chybu, vše domácí je stejně nejlepší.
    Hezké jarní dny ti přeju.Jarka

    OdpovědětVymazat
  21. Paní Jarko, dneska samé sušené dobroty - to je fajnové! A medvídek mne naprosto dostal, je kouzelný! Krásný podvečer... Maru

    OdpovědětVymazat
  22. Lahodné domácí koŕení a ten medvídek Wow :)))

    OdpovědětVymazat
  23. Jaruško sušenou zeleninu suším již několik let.Jelikož nemám sušičku,tak suším v troubě..ale strouhám jí,plátky by se asi sušily moc dlouho. Vegetka je opravdu chutná a voňavá.
    To Tvé pletení hraček obdivuji.Posílám pohlazení Barouškovi.Pa.Anna♥

    OdpovědětVymazat
  24. Jaruško tvá vegeta vypadá úžasně a určitě je výborná.. Letos ji moc ráda vyzkouším..A tu sušenou cibuli také,ta mne moc láká..My jsme totiž cibuláčci..
    Tvůj medvídek v bačkůrkách je tak nádherný..Je pravda, že jsem se do pletených meďánků zamilovala a ráda bych se o něj pokusila.. Uvidíme jak seženu návod a co mi z něho vyjde 😊..
    Tvé fotky jsou tak nádherné.. Pohlazení na duši.. Přeji ti krásné jarní dny.Z❤

    OdpovědětVymazat
  25. COMO SECAS LAS CEBOLLAS AL HORNO??
    ME ENCANTA TU BLOG!!!
    SALUDITOS

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...